Železniční nádraží Ostrava-Vítkovice

  • Popis Nádražní budova vznikla při výstavbě tzv. Polanecké spojky tratě Bohumín – Přerov s tratí na Beskydy a do Českého Těšína. Základ tvoří železobetonová konstrukce s ocelovou konstrukcí haly. Hlavní průčelí je děleno na parter s průběžnou markýzou a horní okno s pilovitými opěrami. Hala je členěna na přízemí a kónickou galerii v patře a zdobená skleněnou věží s hodinami od Vladimíra Kopeckého a abstraktními reliéfy vypalovanými do drátoskla Benjamina Hejlka a Františka Buranta. Byly uplatněny závěsové fasády, mozaikové obklady, vlnitý plech, umělé hmoty. Nejvýraznější příklad bruselského stylu v celostátním měřítku.
  • Rok 1963–1967
  • Top 111 ano
  • Období 1961–1970
  • Autoři
  • Styly
  • Typy
  • Stupe�? není památkově chráněno
  • Zóna území nemá plošnou památkovou ochranu
  • zeměpisná šířka 49.801259
  • zeměpisná délka 18.262155
  • Adresa U Nádraží 27, 703 00 Ostrava-Vítkovice, Česko
  • foto: Roman Polášek
  • foto: Roman Polášek
  • foto: Roman Polášek
  • foto: Roman Polášek
  • foto: Roman Polášek